Život mi zabouchl dveře, ale já si otevřu okno!

neděle, února 01, 2015

Píše se 14. leden 2014. Je jedno z těch slunečných ran, která jsou v lednu velmi vzácná. Zítra mě čeká opravný zápočet z těžkého předmětu. Nemůžu se však soustředit.
Stále myslím na naší diskuzi a na vše, co jsme si za ty dva měsíce a něco napsali. Těší mě to a bolí zároveň. Záleží mi na něm. Chci pokračovat, ale vím, že nemůžu. Ničí mě to! A jeho? Těžko říct. Jedno však vím, tudy cesta nevede. Je na čase to ukončit a vzít to za jiný konec. Píši zprávu, ve které navrhuji kompromisy a zároveň ukončuji naše debaty. Na závěr dodávám: „Nechci, abys mi odpovídal. Nech si to projít hlavou a rozmysli se.“
Nevím, co bude zítra. Nevím, co bude, až se znovu uvidíme tváří v tvář. Jedno však vím. Je čas tyto dveře zavřít.

Když se zmíním o myšlence zavírání a otevírání dveří, většinou na mě lidé koukají jako na toho největšího blázna. Mně však tato procedura přijde naprosto přirozená a mnohokrát jsem si jejími strastmi prošla.
Jen si to přiznejte, kolikrát se Vám v životě něco nepovedlo? Kolikrát jste si něco vyčítali? Každý z nás si tím nejméně jednou prošel. Pocity úzkosti, beznaděje, zklamání. Už to nikdy nebude jako dřív! Ne máte pravdu, nebude. Ono to totiž bude ještě lepší než předtím!

(jedno tématické video ;) )

Psychologie otevírání a zavírání dveří vychází (většinou) z předpokladu, že každý z nás má předem daný osud. Já na osud nikdy nevěřila. Věřím však, že situace a lidi ve svém životě, k sobě z jistých důvodů přitahujeme. Poté co se ocitneme v dané situaci, nebo se seznámíme s novým člověkem, je však pouze na nás, jak se zachováme. Život nám otevírá dveře, dává nám příležitost, ale je jen na nás, zdali onu příležitost přijmeme, či ne. Podle mého názoru, si tedy osud píšeme my sami. No není ta představa skvělá?



Další „skvělá“ věc je ta, že všechno to úžasné přichází, když to nejméně čekáme. Je to vlastně logické. Čím víc se v tom rýpeme, tím je to horší. Vezměme si jako příklad divoké prase. Neustále ryje do půdy. A vypadá ta půda pak úhledně? No to víte, že nevypadá! A jak by pak měla vypadat vaše situace nebo vztah s jistou osobou? Neříkám, abyste se nesnažili, abyste to vzdávali. Říkám jen, abyste tomu občas dali volný průběh a soustředili se sami na sebe. Občas se stává, že samou horlivostí sejdeme z cesty.  A pak se podíváme na celou situaci s odstupem a najednou je to tu. Vidíme celý problém jinak.

Někdy je třeba zavřít otevřené dveře a otevřít si okno.


Neboli najít si jiný způsob jak se dostat ke svému cíli. A jak vlastně zjistit, ty dveře zavřít či ne?

  • .       Dejte to k ledu
Ano, je to prosté. Pro objektivní názor potřebujete objektivní situaci. A tu opravdu nikdy nedostaneme, pokud si připustíme věci moc blízko k tělu. Z vlastní zkušenosti doporučuji alespoň týden, lépe čtrnáct dní. A ano, zvládnete to!


  • .       Vypněte
Zapomeňte na trýznění. Vyrazte ven s přáteli, se psem nebo sami. Je jedno kam! Na procházku, do klubu, na kávu, do divadla, do kina, na jógu…Důležité je něco dělat. Cokoliv!
Máte již dlouho nějaký sen? Tak vzhůru do jeho realizace! Kreativní myšlenky jsou vítané.


  • .       Pozorujte své okolí
V dnešním světě moderních technologií a šílených sociálních sítí, se často zapomínáme dívat kolem sebe. Nevnímáme roční období, fáze měsíce, lidi v MHD a někdy dokonce ani výlohy. Nechte váš problém plavat a vnímejte ruch okolo sebe. Usmějte se na zamračené lidi a užívejte krásu života. Zní to možná až moc „sluníčkově“ ale žijeme jen jednou, tak proč se mračit.


  • .       Sepište to
Sepište si veškeré klady a zápory dané situace, či osoby. A potom si sepište, jak byste to chtěli vy. Papír si vyvěste na viditelné místo. Vždy, když kolem něj projdete, vzpomenete si na váš problém a postupně na něj začnete nahlížet jinak. 


  • .       Rozsekněte to
Řešení a rozřešení přicházejí, když to nejméně čekáme (a je to tu znovu). Já osobně je nejčastěji nacházím v situacích běžného života nebo v knížkách. Najednou vidím, kde je chyba a jak jí napravit. Nadávám sama sobě, jak jsem byla hloupá a vím, že můžu dveře zavřít a situaci řešit jinak. Jak prosté.



Doufám, že Vás článek alespoň trochu zaujal a necháte se některými radami inspirovat.


Vaše Kayla

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe